درود بر دوستان عزيزم
ببخشيد بحث را كمي منحرف ميكنم درون پاسخ بـه استاد عزيزم جناب مختاري عزيز
ميخواست بگم خاموش شدن موتور اف 14 درون هوا هيچ مشكلي براي هواپيما براي استارت مجدد ايجاد نميكند
در ابتدا خلبان بايد دليل خاموش شدن موتور را بفهمد
1- يا سوخت تمام شده كه ديگر دليلي بر Air Start نيست
2- يا موتور FOD شده يا ممكنـه حتي موتور منفجر شده باشد يا اينكه قطعه اي از موتور جدا شده باشد كه درون اين صورت خلبان بـه محض اينكه موتور را Air Start بزند صداي نا اشنا و بلندي كه نشان از برخورد پروانـه ها با قسمتهاي داخلي موتور هست از درون موتور شنديده ميشد كه درون اين صورت هم Air Start زدن ممنون بوده چون باعث اسيب بيشتر بـه موتور ميشود
در بقيه ي موارد هيچ گونـه ممنوعيت و مشكلي درون Air Start زدن نمي باشد
اما نكته اي كه خلبان بايد درمورد ان دقت كند اين هست كه بعد از Air Start زدن و روشن كردن موتورها سوييچ Air Start را خاموش كند چون درون غير اين صورت ممكن هست Air Start هواپيما بسوزد
اما درون ادامـه ي بحث بايد عرض كنم تمامي صندلي پران هاي جنگنده ها سالم بوده و هست چون درون غير اين صورت هواپيما داراي نقص بوده و به هيچ عنوان پرواز نميكند
اما دليل ايجكت نكردن خيلي از خلبانـها اين هست كه سعي درون بازيابي هواپيما دارند ، شهید سید مجتبی میرعسگری درواقع جان خودشان را بـه خطر مي اندازند که تا هواپيما را بازيابي كنند ( واقعا اگر چنين حسي درون بين خلبانان نبود بي شك که تا الان جنگنده اي براي پرواز وجود نداشت )
به خاطر داشته باشد ايجكت اخرين مرحله كار خلبان با هواپيما محسوب ميشود يعني يك خلبان بايد تمام دستورالعمل ها را موبه مو چك كرده وتمامي تلاش خودش را براي بازيابي هواپيمايش انجام دهد درون صورت عدم امكان بازيابي اقدام بـه ايجكت كند
. شهید سید مجتبی میرعسگری . شهید سید مجتبی میرعسگری : شهید سید مجتبی میرعسگری[شـهید سرهنگ خلبان مجتبی مـیر عسگری - صفحه 2 شهید سید مجتبی میرعسگری]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 22 Apr 2018 11:56:00 +0000